Julie en ik zijn de
schooldag begonnen met het observeren in een zesde klas. We willen graag voor
deze klas leermiddelen ontwerpen voor onze bachelorproef. De juf was heel
enthousiast hierover en we mochten meteen de werkboeken inkijken. De klassen
van het zesde zijn maar kleine groepjes en erg rustig in de klas. Het was een
verademing om nog eens in een rustige klas te komen.
Na de eerste speeltijd
mocht ik anderhalf uur met de leerlingen van klas 2B op een speelse manier
laten kennis maken met de verschillende talenten. Als eerste heb ik ze het
liedje van ‘Keteltje dik van buik’ aangeleerd. Ze vonden het geweldig, al kwam
het wel traag op gang. Je zag dat ze het niet gewoon waren om in de klas te
zingen. Dit komt misschien omdat ze altijd zingen in het muzieklokaal. Na een
tijdje kwamen de leerlingen los en begonnen ze luider te zingen.
Hierna heb ik de
leerlingen een vriendschapsblaadje laten invullen. Zo kan ik een duidelijke
beginsituatie opstellen voor deze klas en krijg ik een beter beeld over de
interesses van de leerlingen. De leerlingen kenden zo een vriendschapsblaadje
niet. Nadat iedereen klaar was met het invullen van de vragen, mochten ze nog
het vriendschapsblaadje inkleuren.
Toen de leerlingen aan
het kleuren waren heb ik het volgende spel klaar gezet. Dit was een speelbord
met allerlei kleuren. Elke kleur kwam overeen met een soort talent waarover we
aan het spreken waren. Zo maakten de leerlingen op een speelse manier kennis met de verschillende talenten. Nadat we het
spel hadden gespeeld, heb ik aan de leerlingen gevraagd dat ze eens goed
moesten nadenken over wat ze het liefste en het beste deden van wat we vandaag
gedaan hadden. Zo kreeg ik een beeld van de persoonlijke talenten van de
leerlingen. Samen met de leerkracht ga ik de talenten nog bespreken om te zien
of ik wel een eerlijk beeld heb gekregen.
Tijdens de tweede
pauze was er een kikker in een klas gesprongen. De leerkrachten en leerlingen
hadden er precies wel wat schrik van. Ik heb de kikker van helemaal achteraan
de klas terug naar buiten kunnen verplaatsen. Ik heb hem niet aangeraakt, want
hij leek niet echt gezond. Misschien heb ik zo mijn droomprins wel weggejaagd.
Het was misschien het proberen waard om hem even een kusje te geven. Toch heb
ik er hartelijk voor bedankt.
Nadat we terug kwamen
van school was het snel snel klaarmaken om naar een wandeling van vijf
kilometer te vertrekken. De wandeling was om ‘Kom op tegen kanker’ te steunen. Borstkanker
werd in de spotlights gezet. Het was een super mooie wandeling die we gedaan hebben.
Het is een plaats waar je echt tot rust zou kunnen komen. Voor we aan de
wandeling mochten beginnen, moesten we eerst goed opgewarmd zijn. Hiervoor
kregen we een kwartiertje zumbales, wat een leuke verrassing was.
Je kan zeggen dat we
vandaag een sportieve dag achter de rug hebben. Eerst veertig minuten naar
school fietsen en terug. Daarna nog enkele kilometers gaan wandelen en nog naar
een eettentje fietsen en terug naar het huisje. Ik kan fier op mezelf zijn.
Morgen gaan we op
dolfijnenzoektocht. Ik kijk er super hard naar uit, het is wel te hopen dat we
ook dolfijnen te zien gaan krijgen. Dat weet je op voorhand nooit. We
vertrekken om acht uur in Paramaribo en dan gaan we naar de boot waarmee we
enkele uren op zoek gaan naar dolfijnen. Superbenieuwd.
Bosies en brasas !
Bosies en brasas !
Groetjes Larissa
Geen opmerkingen:
Een reactie posten